White Label

20 Ocak 2014 Pazartesi

Pegasus'un Sosyal Medya ile İmtihanı

Son birkaç gündür bir blog yazısı ile Facebook'ta sıkça karşılaşıyorum. Blog yazısı aslında bir müşteri veryansını ve başrolde de Pegasus var. Haber başlığı Uçur Beni Pegasus! Bir Daha ASLA! Öncelikle belirtmek gerekir ki Pegasus, Turkish Airlines'ın ardından Facebook'ta ve Twitter'da en çok fan sayısına sahip hava yolu şirketi (Socialbakers verilerine göre).














Şikayet aslında epey uzun, uçağı kaçırma, eşyaların kaybı, saygısız hareketler, vs... Gerçekten okudukça sinir bozan tipten ama konumuz bu değil. Zira içerikten ziyade paylaşılma oranı için yapıyorum haberi.



3 gün içerisinde çok hızlı bir şekilde paylaşılan bu haber tabi ki Pegasus yetkililerinin de karşısına sosyal medya aracılığı ile çıkmış. Blog sahibi Güneş Akdoğan ile iletişime geçilip özür dilenmiş ve telafisi için yollar aranmış. Bana göre 3 gün hızlı olmadığı gibi, özellikle kurumsal şirketler için yavaş bir müdahale zamanı da değil. Bu kadar paylaşılması da eminim ki Güneş Beyle iletişime geçilme sebebi.

Pegasus'la çok yolculuk yaptım. Kendini Avrupa'daki RyanAir olarak konumlandırıyor. Ancak pazarlaması çok profesyonel. Hizmet açısından da "misafirlerini" bu kadar kızdıracak bir noktaya getirmezse her zaman iyi bir 2. olacağına inancım tam. Müşteri İlişkileri Yönetimi birimine biraz daha önem vermesi ve özellikle bayram tatili gibi hassas zamanlarda böyle olayların yaşanmaması için daha fazla özen göstermesi gerek.

Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder