White Label

14 Ocak 2014 Salı

Google Uçuş Arama Motoru Pazarına mı Giriyor?

Ryanair CEO'su Michael O'leary, Independent Gazetesi ile yaptığı bir röportajda ortalığı karıştırdı. O'leary'e göre Google, uçuş arama motoru geliştiriyordu ve bu sektörde büyüyen start-up'ların korkulu rüyası olacaktı. Sistem olarak da aynen var olan siteler gibi çalışacaktı; fiyat listesi çıkaracak ve tıklandığında kullanıcıyı 3. parti şirketlere yönlendirecekti. İşin kritik kısmı, diğer arama motorlarının yaptığı gibi, hava yolu şirketlerinden rezervasyonlar için herhangi bir ödeme istememesi. Google'ın zaten var olan uçuş arama motorunda yapacağı yeni yatırımların sinyalini verir bir açıklama olan bu iddia ne kadar doğru?


Var olan pazarın gelir modeli tamamen uçuş şirketlerinden aldıkları komisyonlara dayanıyor. Site içi aldıkları reklamlar konusu bile edilmeyecek küçüklükte bir bütçe yaratıyor. Google var olan isim gücü ve hava yollarına ücretsiz verdiği bu hizmeti geliştirirse pazarı darmadağan edebilir. Yine de bu iştirak için %100 tutar demek doğru olmaz çünkü önümüzde arkasından ittirilse dahi tutmayan bir Google+ örneği var.

O'leary'ın röportajının ardından Google'dan konu ile ilgili bir açıklama geldi. Açıklamada röportajda belirtilen arama motorunun zaten var olan hizmeti olduğunu ve Amerika'da 2011 senesinde hizmete sunulduğu belirtildi. Google, bu hizmet ile ilgili yeni bir geliştirme yapmıyor henüz. Ancak bu arama motoruna Google+'a verdiği desteğin yarısını dahi verirse Skyscanner, Kayak, Expedia gibi arama motorlarının telaşlanması için büyük bir sebep olacak.



Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder