Planlamanın da ötesinde, bu hafta müşterisi olan 40 büyük turizm şirketi ile bir toplantı gerçekleştirilmiş ve onlara tüketicilerin tatil planlarında Facebook'un nerede olduğu ile ilgili bir sunum yapılmış. Sparkler'ın yaptığı araştırmaya göre Facebook, bir tatil planlamasının 5 aşamasında bulunuyor; hayal etme, planlama, rezervasyon yapma, deneyimleme ve yansıtma.
Araştırmanın istatistiki sonuçları kısaca şöyle;
- Kullanıcıların zaman tünelinde paylaşılan içeriğin %42'si tatil ile ilgili. Bu bir fotoğraf ya da tatil ihtiyacı ile ilgili bir ileti şeklinde olabiliyor.
- Kullanıcıların %51'inin en çok paylaştığı ilk 3 içerik içerisinde tatiller bulunuyor.
- Kullanıcıların %83'ü arkadaşlarının eklediği tatil fotoğraflarına bakmaktan zevk alıyor.
- Kullanıcıların %52'si herhangi bir plan yapmasalar dahi, bu içerikler sebebiyle tatil hayalleri kurmaya başlıyor.
- Kullanıcıların %97'si yurt dışındayken Facebook'u haber, gezi önerileri ve hava ile ilgili haberleri bulmak için kullanıyor.
Facebook İngiltere Ölçümleme Çözümleri Grup Lideri Andy Pang, bu araştırmanın 2014 senesinde turizm şirketlerine sosyal ağların reklam harcamalarının en önemli bölümü olması gerektiğini fark ettirme açısından yardımcı olacağını düşünüyor.
Kaynak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder